Arturo Almandoz | Exposición THE METROPOLIS IN LATIN AMERICA, 1830-1930

Captura de pantalla 2017 10 11 a las 12.33.36Tenemos el agrado de informales que actualemente se realiza actualmente la exposición THE METROPOLIS IN LATIN AMERICA, 1830-1930, donde Arturo Almandoz, académico del Instituto de Estudios Urbanos y Territoriales y Profesor titular de la Universidad Simón Bolívar, forma parte del comité asesor desde el año 2016 a través del Getty Research Institute (GRI), Los Ángeles.

La exposición estará abierta desde el 16 de septiembre del presente año hasta el 07 de enero de 2018.

Abstract
"The exhibition presents the colonial city as a terrain shaped by Spanish Imperial urban regulations, and the republican city as an arena of negotiation of previously imposed and newly imported models, later challenged by waves of indigenous revivals. Photographs, prints, plans, and maps from the Getty Research Institute's collections depict the urban impact of key societal and economic transformations, including the emergence of a bourgeois elite, extensive infrastructure projects, rapid industrialization and commercialization."

Getty exhibition brochure 1